Освітня програма

Роганського дошкільного закладу (ясла-садок)№2

Роганської селищної ради

Харківського району Харківської області на 2021/2022 навчальний рік

Зміст інваріантної складової забезпечується чинними освітніми програмами: Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина»; Освітня програма «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку; Освітня програма «Впевнений старт» для дітей середнього дошкільного.

Мета освітньої програми– реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Завдання програми– сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.

Структура програми -визначення освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: ранній вік (третій рік життя), молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності.

Види діяльності. Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми лініями: «Ознайомлення із соціумом», «Ознайомлення з природним довкіллям», «Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо), «Сенсорний розвиток», «Логіко-математичний розвиток», «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування», «Здоров’я та фізичний розвиток». Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

Форми організації освітнього процесу. Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій - провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

· у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

· у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;

· у середній групі –20 хвилин;

· у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа, четвер), поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізичної культури.

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».

Гурткова робота у дошкільному навчальному закладі є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. Гурткова робота планується в другій половині дня. Наповнюваність гурткових груп – до 12 осіб на одному занятті. Тривалість гурткової роботи – 15-25 хвилин залежно від віку дітей.

У 2021/2022 навчальному році в Роганському ДНЗ (ясла-садок) №2 працюватимуть такі гуртки:

· Середня, старша група: гурток соціально-морального розвитку «Хочу все знати!» парціальна програма «Вчимося жити разом», програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6-7 років (авт.- Пиріженко Т.О., Хартман О.Ю.)

· Старша група:танцювальний гурток «Хореографія»парціальна програма «Дитяча хореографія» (авт..- А.С. Шевчук).

Робочий навчальний план на 2020/2021 навчальний рік

В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

Інваріантна складова
Програми Автор Ким, коли затверджені
Комплексні
Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О., авт. колектив – Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін. лист МОНУ від 09.11.2015 №1/11-16163
Освітня програма «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку. Н.В.Гавриш, Т.В.Панасюк, Т.О.Піроженко, О.С.Рогозянський, О.Ю.Хартман, А.С.Шевчук За заг. наук. ред. Т.О.Піроженко. Лист МОНУ від 01.08..2017 року №1/11-7684
Освітня програма «Впевнений старт» для дітей середнього дошкільного віку. Н.В.Гавриш, Т.В.Панасюк, Т.О.Піроженко, О.С.Рогозянський, О.Ю.Хартман, А.С.Шевчук За заг. наук. ред. Т.О.Піроженко. лист МОНУ від 12.07.2019р. № 1/11-63-27
Парціальні освітні програми
«Про себе треба знати, про себе треба дбати». Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку. Лохвицька Л.В. лист ІМЗО від 04.12.2018 №22.1/12-Г-1049
«Вчимося жити разом». Програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6,7 років Піроженко Т.О., Хартман О.Ю. лист ІМЗО від 13.06.2016 №2.1/12-Г-363
«Дитяча хореографія» А.С. Шевчук Комісією з дошкільної педагогіки і психології науково-методичною радою з питань освіти Міністерства освіти і науки України лист ІІТЗО від 05.05.2015 № 14.1/12-Г-255
Розподіл занять на тиждень на дитину у групах загального розвитку на 2021/2022 навчальний рік за програмою "Дитина"
перша молодша (від 2 до 3 років) друга молодша (від 3 до 4 років) середня (від 4 до 5 років) старша (від 5 до 6 (7) років)
Ознайомлення із соціумом 1 2 2 2
Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча,театральна тощо) 1 4 4 5 5
Сенсорний розвиток 2 - - -
Логіко-математичний розвиток - 1 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування2 2 3 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток3 2 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 10 11 12 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків: - - 2 2
-музично- хореографічна діяльність; - - 1 1
- фізичний розвиток (горизонтальний пластичний балет); 1 1
- пізнавальний розвиток (безпека життєдіяльності)
- пізнавальний розвиток (національно-патріотичне виховання)
Максимальна кількість занять на тиждень 10 11 14 17
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 1,4 2,45 4,4 7,1

Особливості планування та проведення занять різних типів

відповідно до орієнтовного розподілу занять

та гранично допустимого навантаження та дітей

Заняття із ознайомлення із соціумом

• Спрямовані на реалізацію освітньої лінії Базового компонента «Дитина в соціумі», частково – «Особистість дитини».

• Передбачають формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, здоров’язберігальної компетентності, реалізацію завдань патріотичного виховання дошкільників, у тому числі засобами народознавства.

Художньо-продуктивна діяльність

• Передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, художньої літератури. Театралізована діяльність може буди присутня протягом дня як самостійний вид діяльності, чи включена у різні заняття для реалізації їх програмових завдань.

• Художня література. 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості таких занять: художньо-продуктивної діяльності у середній та старшій групах, розвитку мовлення у ІІ молодшій групі, інтегруватися у вище названі заняття в групах раннього віку та І молодшій.

Сенсорний, логіко-математичний розвиток

• Під час планування здійснюється конкретизація тем і завдань у межах чинних програм з урахуванням вікових особливостей дітей (акцент на практичне ознайомлення з матеріалом).

Розвиток мовлення
і культура мовленнєвого спілкування

• формування та розвиток фонематичної, лексичної компетентності;

• формування граматичної, діалогічної, монологічної компетентності;

• інтеграція завдань з художньої літератури (перша та друга молодша групи).

Здоров’я та фізичний розвиток

• Фізкультурні заняття проводяться з дворічного віку.

• Для дітей дошкільного віку фізкультурні заняття проводяться не менше 3 разів на тиждень.

• У дні, коли немає фізкультурних занять, проводять фізкультурні комплекси під час денної прогулянки.

Фізичне виховання дітей у дошкільному навчальному закладі складається з ранкової гімнастики; занять фізичною культурою; рухливих ігор та ігор спортивного характеру; загартування; фізкультурних хвилинок під час занять, фізкультурних пауз між заняттями; фізкультурних комплексів під час денної прогулянки.

Визначаючи обсяг рухової активності дітей, необхідно враховувати стан їхнього здоров’я та психофізіологічні особливості.

Розподіл занять на тиждень на дитину у групах загального розвитку
на 2021/2022 навчальний рік за програмою «Впевнений старт»
Діяльність, організована дорослим з усіма дітьми (у формі заняття) Кількість занять на тиждень в середній групі (від 4 до 5 років) Кількість занять на тиждень у старшій групі (від 5 до 6 (7) років)
Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі людей (у тому числі особистісний розвиток)1 2 2
Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі природи 1 2
Художньо-естетична діяльність (малювання, ліплення, аплікація, конструювання, художня література,музика)2 5 6
Пізнавально-дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення3 1 2
Мовленнєва діяльність (розвиток мовлення, грамота)4 3 3
Здоров’язбережувальна, рухова діяльність5 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 12 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків: 2 5
-музично- хореографічна діяльність; 1 1
- фізичний розвиток (горизонтальний пластичний балет); 1 1
- пізнавальний розвиток (безпека життєдіяльності) - 1
- пізнавальний розвиток (національно-патріотичне виховання) 2 -
Максимальна кількість занять на тиждень 14 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 4,4 8,2

1.Пізнавально-дослідницька діяльність (у світі людей, особистісний розвиток) проводиться у формі спеціально організованих занять та ігрової діяльності (ігровий тренінг, різні види ігор), роботи з коректурними таблицями тощо. Ігрові форми роботи (ігровий тренінг) не враховані у загальну кількість занять.

2.Заняття з художньо-естетичної діяльності (малювання, ліплення, аплікація, конструювання, художня література, музика) проводяться предметні (на вивчення нової теми, формування нових умінь та навичок) та інтегровані. Варіанти інтеграції може обирати сам вихователь.

3.Пізнавально-дослідницька діяльність (а саме формування елементарних математичних уявлень) проводиться як під час окремих (предметних занять), так у межах інтегрованого заняття.

4.Мовленнєва діяльність (розвиток мовлення, грамота (старші групи) у формі заняття здійснюється відповідно до обраного типу: предметне чи комплексне.

5.Заняття з фізичної культури (здоров’язберігальна, рухова діяльність) не враховуються в загальну кількість занять на тиждень.

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Роганському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок)№2 Роганської селищної ради

ЗАТВЕРДЖЕНО:

наказом Роганського ДНЗ (ясла-садок)№2

від 03.09.2021 р. № 31а-о/д

1. Загальні положення

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Роганському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок)№2 Роганської селищної ради розроблено відповідно до вимог Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Статуту закладу.

Основні поняття, що застосовуються та їх визначення (згідно із Законом України «Про дошкільну освіту»):

- метою дошкільної освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок;

- освітня діяльність - діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;

- якість освіти - відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти;

- якість освітньої діяльності - рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством.

Основними документами, які визначають критерії якості дошкільної освіти у ДНЗ, є Державний стандарт дошкільної освіти – Базовий компонент дошкільної освіти, програма розвитку дитини дошкільного віку «Дитина», освітня програма для дітей старшого віку «Впевнений старт» що розкривають зміст реалізації в кожному віковому періоді розвитку дошкільника, спеціальні програми для роботи з дітьми з ООП, парціальні програми для реалізації змісту варіативної складової Базового компонента.

Систему забезпечення якості дошкільної освіти (систему внутрішнього забезпечення якості) в Роганському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок)№2 Роганської селищної ради (далі – Систему) розроблено згідно з принципами:

- відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;

- автономії закладу дошкільної освіти, який несе відповідальність за забезпечення якості освітньої діяльності та якості дошкільної освіти;

- системного підходу, який передбачає управління якістю на всіх стадіях освітнього процесу;

- здійснення моніторингу якості дошкільної освіти;

- залучення всіх учасників освітнього діяльності до процесу забезпечення якості.

Мета внутрішньої системи якості освіти закладу складається в об'єднанні й інтеграції організаційних, методичних, кадрових зусиль і ресурсів ДНЗ з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам.

Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:

- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;

- формування внутрішньої культури особистості в контексті рідної культури, мови, поваги до традицій і звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

Заклад працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до яких відносяться:

- здобувачі освіти та їх батьки;

- педагогічний персонал закладу дошкільної освіти;

- засновник – Роганська селищна рада;

- управління освіти – відділ освіти Роганської селищної ради;

- громадськість.

Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи;

- відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;

- ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань батьків, наявних умов розвитку дошкільників;

- якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;

- показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу.

2. Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в Роганському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок)№2 Роганської селищної ради»

Зміст внутрішньої системи якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами: «Освітнє середовище закладу дошкільної», «Система оцінювання здобувачів освіти», «Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників», «Управлінські процеси закладу освіти».

Напрям 1. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти.

Освітнє середовище закладу дошкільної освіти сприяє забезпеченню ефективного формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі, задля реалізації власних можливостей. Сучасне освітнє середовище – комплекс психолого- педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, естетичних умов, що забезпечують організацію комфортної життєдіяльності дитини. Освітній простір заклад є сукупністю локальних освітніх середовищ, які перебувають у взаємодії одне з одним.

Вимога 1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці.

- Приміщення і територія закладу дошкільної освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці.

- Заклад дошкільної освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми.

- Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх.

- Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях.

- У закладі дошкільної освіти створюються умови для харчування здобувачів освіти.

- У закладі дошкільної освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет.

- У закладі дошкільної освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників.

Вимога 2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

- Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі.

- Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини.

- Керівник та заступники керівника (далі – керівництво) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу (цькуванню), іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви.

Вимога 3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.

- Приміщення та територія закладу дошкільної освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

- У закладі дошкільної освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

- Заклад освіти взаємодіє з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти.

- Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.

- У закладі дошкільної освіти створено простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (інформаційно- ресурсний центр, методичний кабінет).

Напрям 2. Система оцінювання здобувачів освіти.

Вимога 1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.

- Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень;

- Система оцінювання в закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання;

- Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним.

Вимога 2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти.

- У закладі дошкільної освіти здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти.

- У закладі дошкільної освіти впроваджується система формувального оцінювання.

Вимога 3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання.

- Заклад дошкільної освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання.

- Заклад дошкільної освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.

Напрям 3. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.

Вимога 1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.

- Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність;

- Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти;

- Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби);

- Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо);

- Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку;

- Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.

Вимога 2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників:

- Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

- Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти

Вимога 3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти:

- Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства.

- Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок.

- У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємо навчання та інших форм професійної співпраці.

Вимога 4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності:

- Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності.

- Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.

Напрям 4. Управлінські процеси закладу освіти

Вимога 1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.

- У закладі дошкільної освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності.

- У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програми.

- У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії і процедур забезпечення якості освіти.

- Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання.

Вимога 2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

- Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру.

- Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.

Вимога 3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників

- Керівник закладу дошкільної освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми.

- Керівництво закладу дошкільної освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності.

- Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.

Вимога 4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

- У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу.

- Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.

- Керівництво закладу дошкільної освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування.

- Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.

- Режим роботи закладу дошкільної освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам.

- У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.

Вимога 5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

- Заклад дошкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності.

- Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.

3. Система контролю за реалізацією процедур забезпечення якості освіти

включає:

- Самооцінку ефективності діяльності із забезпечення якості освіти.

- Моніторинг якості дошкільної освіти.

Моніторинг в закладі дошкільної освіти здійснюють:

- завідувач закладу дошкільної освіти;

- вихователь-методист;

- органи, що здійснюють управління у сфері освіти;

- органи самоврядування, які створюються педагогічними працівниками та батьками.

Методи збору інформації, інструменти та джерела отримання інформації

- Опитування.

- Вивчення документації.

- Моніторинг.

- Аналіз даних та показників, які впливають на освітню діяльність.

Критерії моніторингу:

- об’єктивність;

- систематичність;

- відповідність завдань змісту досліджуваного матеріалу;

- надійність (повторний контроль іншими суб’єктами);

- гуманізм (в умовах довіри, поваги до особистості).

Очікувані результати:

- отримання результатів стану освітнього процесу в закладі дошкільної освіти;

- покращення функцій управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських та тактичних рішень.

Підсумки моніторингу:

- підсумки моніторингу узагальнюються у схемах, діаграмах, висвітлюються в аналітично-інформаційних матеріалах;

- за результатами моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення щодо планування та корекції роботи;

- дані моніторингу можуть використовуватись для обговорення на засіданнях методичних об'єднань педагогів, нарадах при завідувачу, засіданнях педагогічної ради.

Кiлькiсть переглядiв: 399

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.